FOTKY | DENÍK | VZKAZY
1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN

6.den - pátek 18.8.2017

Na pátek jsme si naplánovali poslední výšlap tohoto výletu, který začínáme na parkovišti u chaty Grawaalm, odkud se nabízí krásné pohledy na vodopád Grawa.

vodopád Grawa

Přes mostek se dostáváme na druhý břeh říčky odvádějící vody ze Stubaiských ledovců.

pod vodopáde Grawa

Vyhlídková plošina pod vodopádem Grawa je kompletně poničena, zřejmě se zde v nedávné době přehnala velká voda a utrhla celou ohromou dřevěnou kontstrukci a tak nám pohled přímo od paty vodopádu zůstává skryt. Čeká nás strmé stoupání kolem vodopádu, které nás naštěsí brzy přivádí na první ze dvou vyhlídek, kde si krom obdivování vodopádu samotného i trošku odpočineme.

vodopád Grawa

Druhá vyhlídka o řádný kus výše je zavřená, zřejmě ji poničila stejná živelná událost jako můstek v údolí. A tak nezbývá než pokračovat dále strmě vzhůru lesem s velmi omezenými výhledy. Až nad hranicí lesa se konečně sklon stoupání zmírňuje a otevírají se i první pohledy zpět do údolí.

pohled do údolí Stubaital

A pak už netrvá dlouho a průchodem skrze sedýlko se konečně ocitáme uvnitř amfiteátru hor. I zde jsou vidět pozůstatky řádění vodního živlu a přes vodu jsou postaveny pouze provizorní mostky, které je však možno bez větších problémů překonat.

Celý prostor obklopen kopci okolo chaty Sulzenaualm je opravdu úžasný a na jeho konci se tyčí stěna z níž padá krásný vodopád.

Hyneček nad přírodními krásami ohrnuje nos a spatřuje jako nejzábavnější činnost vrhání kamínků do vody.

Před cestou zpět do údolí se stavujeme na malé občerstvení do chaty Sulzenaualm, kde se náš malý čertík usazuje na odpovídající židli :-)

u chaty Sulzenaualm

Jak si takhle sedíme a odpočíváme objevuje se najednou nad našimi hlavami vrtulník a na závěsném laně převáží bagr. Hyneček to komentuje slovy "Vrtulník veze bagr, to je ale blbost".

Nad vrcholky se začínají sbírat černá mračna a vypadá to, že by dnes mohla přijíž již několik dnů slibovaná bouřka. Pomalu se proto vydáváme na cestu zpět k autu, tak ještě pár posledních pohledů na tento nádherný horský prostor.

A poslední pohled před tím než začneme strmě a z větší části lesem klesat do údolí. Takhle nějak vypadá všechny ta voda nahromaděná těsně před tím, než se začně řítit dolů jakožto vodopád Grawa.

u chaty Sulzenaualm

Dolů to jde pochopitelně snáze a také o poznání rychleji a tak netrvá dlouho a už opět se kocháme pohledy na vodopád Grawa ze spodní vyhlídky.

vodopád Grawa

Poslední pohled pak vodopádu věnujeme stejně jako ráno od chaty Grawaalm.

Cestou zpět na apartmán se ještě stavujeme na dětském hřišti Klaus Äuele Kids Park, kde Hyneček, téměř celý den sedící v krosničce, trošku vybíjí nashromážděnou energii.

Večer se již všichni tři řádně unaveni vracíme zpět na apartmán a vymýšlíme program na zítřejší, s velkou pravděpoodbností upršený den.

PŘEDCHOZÍ DEN - ČTVRTEK 17.8. | NÁSLEDUJÍCÍ DEN - SOBOTA 19.8.